اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تصمیم تعطیلی روزبازارها با فرمانداری است/ زباله‌گردها ایمن می‌شوند

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: مرجع تصمیم‌گیری تعطیلی روزبازارها با شهرداری نیست اما اگر به ما ابلاغ شود، ورود می‌کنیم‌.

تصمیم تعطیلی روزبازارها با فرمانداری است/ زباله‌گردها ایمن می‌شوند

وحید علی‌ضمیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه چندین جلسه برای تعطیلی روزبازارها و شب‌بازارها داشتیم اظهار کرد: در این زمینه مرجع تصمیم‌گیری شهرداری نیست اما اگر ابلاغ شود با تمام توان روزبازارها را تعطیل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مرجع تصمیم برای روزبازارها فرمانداری است افزود: با این وجود اگر به ما ابلاغ شود با تمام توان آمادگی داریم که در این زمینه ورود کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان تصریح کرد: براساس مصوبه کمیته پیشگیری و کنترل کروناویروس، روزبازارهای همدان باید تعطیل شود اما باید فرمانداری به عنوان مرجع به ما ابلاغ کند.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلی روزبازارها نیازمند هماهنگی و همکاری برخی‌ نهادها مانند دستگاه‌های قضایی، نظارتی، انتظامی و فرمانداری است و باید حکم تعطیلی آن‌ها اخذ شود تا تعطیلی روزبازارها را اعلام کنیم.

علی‌ضمیر با اشاره به اینکه در هر روزبازار حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ دستفروش وجود دارد گفت: پیگیری تعطیلی روزبازارها و شب‌بازارهای همدان طبق مکاتبات با دستگاه‌های ذیربط انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت زباله‌گردی و شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: برای زباله‌گردها قانون خاصی نداریم، آنها مجرم نیستند و برای تامین مایحتاج زندگی دست به چنین کاری می‌زنند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان تصریح کرد: برای زباله‌گردها باید با مباحث بازدارنده ورود کنیم زیرا آنها زیرمجموعه نهادی نیستند.

وی یادآور شد: متولی تعدادی از آنها کاسبان جمع‌آوری‌کننده ضایعات هستند که با آنها صحبت کردیم اگر با زباله‌گردها در ارتباط هستند از آنها بخواهند حداقل در ایام شیوع بیماری کرونا از این کار دست بکشند.

علی‌ضمیر اضافه کرد: اقلام بهداشتی مانند ماسک و دستکش برای آنها در نظر گرفته شده تا حداقل برای ممانعت از شیوع از این اقلام استفاده کنند که طی روزهای آینده توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول